יום ראשון, 23 במרץ 2008

אני מתלבטת כבר זמן רב ( מתחילת הקורס שלנו... )מדוע צריך להשתמש בכל כך הרבה כלים- וויקי , פורום, בלוג. לכלים אלה כמעט אותו תפקיד בקורס - כתיבת שאלות, תהיות, תובנות, התיחסיות לדברי עמיתים...

אז מה החשיבות בשימוש בכל הכלים הללו מדוע לא נוכל להסתפק למשל בפורום הלימודי?

אתמול הערב קראתי "להנאתי" את מאמרו של גבעון (1996) בנושא אפיון כלים פתוחים. גבעון מעלה נקודה מעניינת במאמרו שמסבירה מדוע יש צורך להשתמש בכל הכלים הללו בקורס:

" מסתבר שאי אפשר להסתפק בהסבר מילולי של שימוש בכלי, ולכן כבר מנקודת מבט זו יש צורך בהתנסות ישירה
של השימוש בו. כל מי שלמד לרכוב על אופניים מכיר את התהליך הזה. ...

אם מרחב השימושים מגוון מאוד ופתוח להוספות, כלומר לחידושים קשה גם להגדיר מתי הגיע הלומד לדרגת
שליטה בכלי...
הנסיון המתמשך השימוש בכלים אלה הוא תנאי הכרחי לפיתוח מיומנות השימוש בכלי.

כשמדובר בכלים חדשים יחסית, כרוך תהליך למידת השימוש בהם גם בגילוי שימושים חדשים. יתרה מזו, ייתכן
אפילו שהיעד הסופי הרצוי של הכשרה רצינית בשימוש בכלים שכאלה חייב להיות מצב, שבו מוכיח הלומד לעצמו
שהוא מסוגל לגלות בעצמו שמושים חדשים בכלי... רק אז הוא יכול לעמוד על טיבו וטבעו של כלי."

(גבעון, י.,1996 , איפיון הכלים הפתוחים. בתוך: מברך, ז. וחטיבה, נ.
(עורכות),המחשב בבית הספר, ירושלים, הוצאת שוקן, ע' 39-60 )

אין תגובות: