יום שבת, 10 במאי 2008

להתקדם או לדרוך במקום...

איך משכנעים מנהל בית ספר שסביבה אינטראקטיבית למורה חיונית להוראה ולמידה טובים יותר.
אני מוצאת את עצמי פעמים רבות קוטעת את רצף השיעורים או מתכננת את השיעור בצורה לפעמים מעוותת רק בגלל שהאמצעים הטכנולוגים לא נמצאים בכיתה .
צוות מורים בבית הספר שלי מנסה להוביל מהלך של שכנוע המנהל בדבר נחיצות הציוד לשיעור - מקרן וחיבור למחשב בעמדת המורה. הזמנו לבית הספר צוות של מט"ח שתומך במורים לכל בית ספר ולכל מורה יש סביבת עבודה ממוחשבת ומתוקשבת , הם מעניקים תמיכה הדרכות.

אני בטוחה שכדי להכניס את הטכנולוגיה לכיתה צריך אורך רוח והמון סבלנות. כבר התנסנו בעבר בפרויקט שלא הצליח וזה מובן שהמנהל מפחד להשקיע ומפחד שאחרים לא ירצו לשתף פעולה. אבל אי אפשר להשאר מאחור בגלל הפחד. חייבים להתקדם.

תגובה 1:

תמרית אמר/ה...

אני חושבת שדוקא הניהול של בלוג עם תלמידים או מול תלמידים יכול להוות פתרון מצויין לחוסר בטכנולוגיה הקיים בבית הספר. הרי לשם כך צריך רק מחשבים בבית ולא בהכרח בכיתה. החיסרון הבולט בכך הוא השעות הנוספות שזה דורש מצד המורה ושהוא לא מתוגמל על כך.
תמר.