יום שישי, 23 במאי 2008

האם הבלוג מתאים לי?

הכתיבה בקורס מאלצת אותי להשתמש ולכתוב בבלוג। לכאורה הכתיבה חשובה לרפלקציה אישית על הנעשה ומתרחש בקורס ועל תהליך הלמידה האישי והתובנות שאני לומדת । הפועל הדבר לא קרה הבלוג הווה עבורי עול ואילוץ। אני לא נהנת מהכתיבה בו והפוסטים שאני כותבת ברוב המקרים עולים בעיקר כדי לבצע את הנדרש במסגרת המטלות। יתכן כי אם הייתי מתחילה את הקורס שוב הייתי מתיחסת לבלוג אחרת ולדרך הלמידה שלי בצורה שונה । היום במבט לאחור יכול הבלוג להוות עבורי סביבה שבה אני יכולה לסכם ולכתוב את עיקרי הדברים התובנות ההתלבטיות שלי והמחשבות בהתאם לרצף הנושאים הנלמדים। לנהל מעין מחברת אישית। אכן , מחברת או יומן אישי החשוף לכל קורא।
וזה מביא אותי לחשיבה איך אני יכולה להשתמש בכלי הכיתה । פתיחת הלוג שלי כמורה עבור התלמידים יכול להוות סביבה טובה לקשר אירגון הלמידה וגם מקום להצגה של משימות । כל תלמיד בכיתה ינהל גם הוא בלוג שיהווה עבורו מחברת אישית לסיכום החומר, פתרון משימות ורפלקציה אישית।
השאלה העיקרית שעולה לי היא: איך מציגים את סביבת העבודה הזו לתלמיד ואילו הוראות והנחיות יש לתת כדי שהסביבה אכן תשרת אותו את המורה ואת הכיתה בצורה הטובה ביותר?

אין תגובות: